Podání stížnosti na průtahy v řízení nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem
Fyzické a právnické osoby (dále jen stěžovatel) jsou oprávněny obracet se na orgány státní správy soudů se stížnostmi, jen jde-li o průtahy v řízení nebo o nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem. Stížností se nelze domáhat přezkoumání postupu soudu ve výkonu jeho nezávislé rozhodovací činnosti. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; to neplatí, jestliže se obsahem svého podání dopustí trestného činu nebo přestupku.
Jakákoliv fyzická či právnická osoba. Stížnost může podat i jiná osoba (právnická či fyzická), která není účastníkem řízení, ale má zájem na tom, aby řízení probíhalo plynule a bez průtahů.
Průtahy v řízení před vrchními, krajskými a okresními soudy, nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem.
Stížnost se podává u toho orgánu státní správy soudu, který je příslušný k jejímu vyřízení. Je-li stížnost podána u orgánu státní správy soudu, kterému její vyřízení nepřísluší, postoupí jí neprodleně k vyřízení orgánu příslušnému.
Předseda soudu u něhož dochází k průtahům v řízení, nebo předseda přímo nadřízeného soudu
Ministerstvo spravedlnosti - oddělení zvláštních kontrol
Ministerstvo spravedlnosti vyřizuje
a) stížnosti na postup vrchního a krajského soudu, obsahuje-li podání stížnost na průtahy v řízení nebo na nevhodné chování anebo narušování důstojnosti řízení předsedou soudu,
b) podání, jejichž obsahem je nesouhlas se způsobem vyřízení stížnosti v téže věci, vyřizované předsedou Nejvyššího soudu, předsedou vrchního soudu nebo předsedou krajského soudu
c) stížnosti, k jejichž vyřízení je příslušný jiný orgán státní správy soudů, jestliže si jejich vyřízení vyhradilo.
Ve stížnosti je nutné uvést všechny důležité údaje o řízení, o němž se stěžovatel domnívá, že dochází k průtahům:
Anonymní podání se nevyřizují. Za anonymní podání se považují písemnosti, které nejsou podepsány nebo opatřeny elektronickým ověřeným podpisem a neobsahují uvedení doručovací adresy.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, sepíše o ní orgán státní správy soudu písemný záznam.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Stížnost musí být vyřízena do dvou měsíců a jedná-li se o stížnost na průtahy v řízení, musí být vyřízena do jednoho měsíce ode dne jejího doručení orgánu státní správy. Tuto lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro její vyřízení. O tom, že stížnost nelze vyřídit ve stanovené lhůtě, musí být stěžovatel písemně vyrozuměn.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Postup řízení při vyřizování stížností upravuje zákon č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích) v §§ 164 - 174.
Bez časového omezení.
Obec Závada nabízí službu dopravy seniorů do zdravotních a sociálních zařízení. Služba je určena pro občany naší obce starší 65 let, případně mladší, kteří jsou držiteli průkazu ZTP. Více informací a objednávky dopravy na OÚ, telefonní číslo: 59 50 55 106.
Tabulka svozu odpadů 2024 (pdf)
Svoz velkoobjemových a nebezpečných odpadů:
6.4.2024 a 7.9.2024 v době od 8:00 do 10:30 hod.